8 Ocak 2013 Salı

Kuru Kayısı Reçeli

  Eğer yazın taze kayısılardan reçel yapmayı unuttuysanız kuru kayısılarla da aynı lezzeti yakalayabilirsiniz.Hem sağlıklı hemde sindirim sistemimiz için faydalı olan bu meyveden yapılan reçeli denemenizi tavsiye ederim.Bu reçelde de yine 1 gece önceden hazırlık yapıyoruz.
   Ben pazardan küçük küçük olan Malatya kayısılarından buldum onlarla yaptım bu reçeli.Siz hangi tür kayısıyı seviyorsanız onunla deneyin.

Yarım kg kayısı
3-3,5 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
Yarım limon suyu
1 çay kaşığı tereyağı

  Kuru kayısıları güzelce yıkıyoruz.Eğer içlerinde çok büyük olanlar varsa ikiye bölebilirsiniz.Ben hiç bölmeden yaptım.Bütün kayısıları 1 gece önceden su dolu bir kaba alıyoruz ve 1 gece bekletiyoruz.Ertesi gün kayısılar kurutulmadan önceki formlarına kavuşmuş oluyorlar.
  Bir tencereye suyu ve şekeri alıp kaynamaya bırakıyoruz.Kaynayınca kayısıları ve tereyağını ekliyoruz.Kısık ateşte ara ara karıştırarak kıvam almasını bekliyoruz.Ocaktan almadan 5 dk. önce limon suyunu ekliyoruz.

  Sıcakken temiz kavanozlara doldurup,kapağını sıkıca kapatıp ters çeviriyoruz.Öylece soğumaya bırakıyoruz.Daha sonra hiç bozulmadan reçelimizi saklayabiliriz.

Afiyet Olsun :)



0 yorum:

Yorum Gönder